Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Henvendelser til Børne- og Socialministeriet

Her kan du læse mere om, hvordan din henvendelse behandles, hvis du skriver til Børne- og Socialministeriet.

Hvis du vil skrive til Børne- og Socialministeriet, kan du sende en mail til hovedpostkassen sm@sm.dk .

 

Du kan også skrive til vores postadresse, som er: 

Børne- og Socialministeriet

Holmens Kanal 22

1060 København K.

 

Sådan behandles din henvendelse

Din henvendelse vil efter registrering i ministeriets elektroniske sagsbehandlingssystem blive videresendt til den sagsbehandler i det relevante fagkontor, der skal besvare din henvendelse.

 

Svartider

Børne- og Socialministeriet tilstræber at besvare din henvendelse hurtigst muligt. I henvendelser, der kræver forelæggelse for ministeren, kan du som udgangspunkt forvente svar inden for maksimalt fire uger.

Såfremt din henvendelse vedrører komplekse, omfattende eller principielle forhold, kan svartiden undertiden være lidt længere.

 

Oplysningspligt

Indeholder din henvendelse personlige oplysninger om en anden person, skal ministeriet i overensstemmelse med persondataloven som udgangspunkt meddele denne person, at ministeriet har modtaget og registreret oplysninger om denne. Ministeriet skal også oplyse hvem, vi har modtaget oplysningerne fra. Du vil blive orienteret, hvis ministeriet sender meddelelse til den anden person.

 

Anmeldelser

Vedrører din henvendelse mistanke om eller anmeldelse af et kriminelt forhold, skal du rette henvendelse til politiet.

Vedrører din henvendelse mistanke eller viden om, at et eller flere børn mistrives, skal du rette henvendelse til den kommune, hvor barnet eller børnene bor.