Virksomhedskonference om socialt frikort

15-04-2019
Pressemeddelelse Udsatte voksne

Få inspiration til, hvordan ordningen om det sociale frikort kan gøre en forskel for udsatte, samtidig med at du får løst småjobs. Konferencen holdes mandag d. 29. april kl. 13.30-16.30 i Børssalen hos Dansk Erhverv.

Giv socialt udsatte mulighed for en bedre livskvalitet og for at bidrage til løsning af småopgaver samtidig med, at din virksomhed tager et socialt ansvar. Det er den mulighed, der den 1. januar 2019 trådte i kraft med det sociale frikort.

Ordningen giver mulighed for, at virksomheder kan tage socialt ansvar. Det sociale frikort kan for nogle mennesker også være den første trædesten til en bedre tilværelse. For at få det til at virke kræver det dog, at danske virksomheder tager et socialt medansvar ved at engagere socialt udsatte.

Bliv klogere på, hvordan din virksomhed kan få gavn af ordningen om socialt frikort, når Børne- og Socialministeriet sammen med Dansk Erhverv og virksomheden HOLMRIS B8 inviterer til virksomhedskonference. Hør bl.a. oplæg fra politikere og erhvervsledere - alle med en viden om og inspiration til, hvilken forskel det sociale frikort kan gøre.

Oplev bl.a.:

  • Børne- og socialminister, Mai Mercado
  • Økonomi- og indenrigsminister, Simon Emil Ammitzbøll-Bille
  • Direktør for Dansk Erhverv, Brian Mikkelsen
  • Formand for Rådet for Socialt Udsatte, Jann Sjursen
  • CEO for Den Sociale Kapitalfond, Claus Bjørn Billehøj

På konferencen deltager også over 100 forskellige virksomheder, så der vil være god mulighed for sparring og netværk uanset om du er virksomhedsejer, direktør eller HR- og CSR-medarbejder.

Tilmelding

Tilmeld dig konferencen senest d. 22. april på https://www.tilmeld.dk/Cabi201913

Deltagelse er gratis.

 


Kort om socialt frikort

  • Målgruppen for socialt frikort er borgere med psykiske vanskeligheder (fx angst eller depression) eller borgere med særlige sociale problemer (fx misbrug eller hjemløshed).
  • Borgeren får mulighed for at tjene op til 20.000 kr. skattefrit årligt.
  • For at komme i betragtning til frikortet er det en forudsætning, at borgeren er langt fra beskæftigelse og uddannelse eller har en arbejdsindkomst på under 10.000 kr. i det seneste år.
  • Borgeren visiteres til frikortet af en kommunal sagsbehandler.
  • Registreringen af den skattefri indtægt sker digitalt i en simpel it-løsning.
  • Ordningen fungerer foreløbigt i en toårig forsøgsperiode i 2019 og 2020, hvorefter ordningen evalueres af Børne- og Socialministeriet.

Læs mere om det sociale frikort på Socialstyrelsens hjemmeside

 


Kontakt

Børne- og Socialministeriet: Pressechef Martin Hein, tlf. 41 85 14 83, mhei@sm.dk

HOLMRIS B8: Sustainability Director Steffen Max Høgh, tlf. 27 12 27 98, smax@holmrisb8.com